חדלות פירעון (פשיטות רגל) ושיקום כלכלי

חדלות פירעון (פשיטות רגל) ושיקום כלכלי

כאשר אדם, או גוף עסקי, אינו מסוגל לעמוד בהתחייבויותיו הכספיות, וסך הוצאותיו גדול מסך הכנסותיו ומסך רכושו, פונים לבית המשפט ומכריזים על הליך של חדלות פירעון. ההכרזה על חדלות פירעון מתבצעת רק כאשר מגיעים למבוי סתום ואין שום מוצא אחר.

בשלב ראשון מוגשת בקשה לפתיחת ההליך בהוצאה לפועל או בבית משפט בהתאם לגובה החובות. בשלב זה ניתן צו פתיחת הליכים, בו נקבע כמה ישלם בכל חודש לקופת הכינוס וממונה מנהל מיוחד. על החייב להגיש דוחות דו חודשיים ולשלם לקופת הכינוס.

במקביל, מקבלים הנושים הודעה על פתיחת ההליך ומגישים תביעת חוב למנהל המיוחד.
המנהל עורך חקירה ובוחן לעומק את מקור החובות. לאחר שנבחנים גם אורח חייו של החייב, הנכסים שיש ברשותו ואפשרויות התשלום שלו, נקבע דיון והמנהל המיוחד מגיש תוכנית פירעון.

במסגרת התוכנית, מתחייב בעל החוב להחזיר חלק מהחובות שלאחר הסדרתם יוכל לקבל ״הפטר״ – פטור מתשלום החובות האחרים.

מטרת חוק חדלות הפירעון להעניק לכל אדם פרטי, בעל עסק, או תאגיד הזדמנות נוספת, שתאפשר לו להגיע לשיקום פיננסי ולהמשיך בחייו. כמו כן דואג החוק לנושים ומוודא שיוכלו לקבל לפחות חלק מכספם.

חדלות פירעון ושיקום כלכלי הם מתחומי הליבה שבהם עוסק משרדנו.
לאורך השנים ייצגנו בהצלחה מרובה לקוחות רבים שנקלעו למצבים משבריים קשים ואיבדו שליטה על התנהלותם הפיננסית כתוצאה מהלוואות מרובות, קריסה עסקית, אירועים בלתי צפויים, משבר הקורונה ועוד.

כל הלקוחות שטיפלנו בתיקיהם עד כה זכו לקבל הפטר מחובותיהם. ליווינו אותם צעד צעד, החל מהשלב הראשון של בחינת מארג החובות ועד לסיום ההליכים.

במסגרת התהליך הענקנו להם מעטפת שכללה, מעבר לייצוג המשפטי, גם ליווי שוטף, פגישות דו חודשיות והדרכה להתנהלות עסקית וכלכלית נבונה ומחושבת. עמדנו לצידם לאורך כל הדרך עד לחזרתם למסלול, פתיחת דף חדש בחייהם הכלכליים ושיקום חייהם האישיים והמשפחתיים.

בנוסף, אנחנו מייצגים חברות פרטיות אשר זקוקות לגבייה באופן שוטף בפעילות העסקית שלהם.